Wednesday, November 9, 2011

Penjual buah hilang mata pencarian lepas kaki dipotong

ALOR SETAR: Seorang penjual buah hilang mata pencarian selepas kaki kirinya dipotong akibat penyakit kencing manis selain terpaksa menyara enam anaknya termasuk tiga yang masih bersekolah di Kampung Bohol, Hutan Kampong, di sini.

Abdul Aziz Shaari, 47, menderita penyakit kencing manis sejak 2004 sebelum penyakitnya bertambah serius hingga kaki kirinya dipotong pada November lalu.

“Saya tak tahu hendak mengadu kepada siapa kerana kesempitan hidup saya dan keluarga. Hidup kami susah sehingga hendak makan terpaksa dicatu.


“Bukannya saya tidak berusaha untuk bekerja dan mencari rezeki tetapi kekurangan diri menyebabkan pergerakan saya terbatas dan tidak mampu membuat kerja berat.

“Saya juga mudah penat dan terpaksa terlantar di atas tilam ini. Sebelum ini saya pernah menghidap penyakit tibi dan kini kencing manis.


“Saya sedih mengenangkan nasib isteri dan enam anak saya yang memerlukan perhatian. Syukur isteri saya, Dahariah Ramli, 46, kuat dan semangat melihat saya terlantar sakit akibat penyakit kencing manis,” katanya ditemui di rumahnya di Kampung Bohor, Hutan Kampung, di sini, semalam.


Pasangan berkenaan dikurniakan enam cahaya mata iaitu Mohd Jamarul Hisham, 22, yang bekerja sebagai pembantu kedai makan, manakala anak keduanya Nor Syazimah, 19, masih mencari pekerjaan. 

=========================================================================


 Sayangilah kaki anda. Pesanlah Jus Ad-Dhuha Sebelum Terlambat.

Anda boleh deposit atau online transfer ke CIMB akaun dibawah:
Nama: Muhammad Noor Firdaus Bin Bashah
Bank: CIMB
Akaun No.: 07140192794528
Atau Paypal


NOTA PENTING:
Sila Sms setiap order yang dibuat ke 012-4223900. Atau email ke iskandarX@gmail.com. Anda juga perlu sms atau email kepada saya bukti pembayaran yang dibuat, jumlah produk yang di order, tarikh serta masa pembayaran.

No comments:

Post a Comment